Paul Devens, Niamh McDonnell - Išmontuojant paminklus. Bandymas grąžinti materialumą viešajai erdvei. Nr. 1
Miesto sąnariai ir raumenys: apie architektūros ir vaizduojamojo meno ryšius
Paulas Devensas – kuratorius, garso menininkas ir architektūros teoretikas – pasiūlys būdus mąstyti apie tai, kaip menininkai ir architektai galėtų panaudoti garsą kaip priemonę analizuoti ir apibūdinti archyvinę medžiagą, dokumentuojančią Žaliojo tilto skulptūrų išardymą 2015 m. Devenso įvietintų garsinio meno instaliacijų kūrimo metodas suteiks kontekstą diskusijai apie pasiūlymą rekonstruoti paminklo reikšmes, apibūdinančias santykį tarp paminklo ir vietos; šis metodas taip pat leis apsvarstyti, kaip šis rekonstrukcijos procesas gali paveikti naujų struktūrų projektinių pasiūlymų kūrimą, jo metu apžvelgiant įvairias galimas intervencijas į užstatymą.
Rugsėjo 13 d. ir rugsėjo 20 d. paskaitos – tai ciklas cikle. Jo metu bus svarstoma, kaip šviesa ir garsas gali pakeisti įprastas įpaminklinimo formas ir būti naudojami kaip reprezentacijos priemonė. Susitikimus su pranešėjais Paulu Devensu ir Ryszardu W. Kluszczyńskiu moderuos airių filosofė, menininkė ir kuratorė Niamh McDonnell.
Pokalbio pradžia rugsėjo 13 d. 20:00 val.
Pokalbiai vyksta Nacionalinėje dailės galerijoje, Konstitucijos pr. 22, Vilniuje. Paskaita vyks anglų kalba. Renginys nemokamas.
Rugsėjo 14 d. 10 val. NDG auditorijoje prasidės Paulo Devenso ir Niamh McDonnell vedamos kūrybinės dirbtuvės, daugiau informacijos čia: http://www.archfondas.lt/lt/aktualiju/irasas/kurybines-dirbtuves-paminklo-isardymas.
Savo kūrybinę praktiką Paul Devens grindžia tyrimais ir joje jungia garso ir architektūros elementus. Rinkdamas su konkrečia vieta susijusius audio įrašus, Devens aktyviai reaguoja į fizinę erdvę ir socialinį kontekstą. Tam jis naudoja akuzmatinio klausymosi metodą, kai pasirenkami konkrečių situacijų aspektai ir iš jų sukuriama nauja situacija, dažnai kritiška pirminės situacijos atžvilgiu. Savo tyrimus jis pateikia garso instaliacijose, architektūrinėse intervencijose, performansuose, CD ir vinilinėse plokštelėse. Tuo pat metu, žiūrovai matomi kaip sudėtinė jo instaliacijų ir performansų dalis. Jo kūryboje taip pat svarbios infrastruktūros, supančios vertės, išankstinės nuomonės ir pilietinės visuomenės idėjas.
Niamh McDonnell yra filosofė, menininkė ir kuratorė, dirbanti Airijoje. Jos socialiai angažuota meninė ir kuravimo veikla paremta meninės praktikos patirtimi (NCAD, Dublinas, 1986-87, Krofordo Koledžas, Korkas, 1987-90), kultūros studijomis (menų magistro laipsnis, Goldsmito universitetas, Londonas, 2000-01) ir filosofija (mokslų daktarė, Goldsmito universitetas, Londonas, 2001-08). McDonnell doktorantūros studijos, skirtos Leibnizo kombinatorikos meno taisyklėms Gilles‘o Deleuze‘o diagramos teorijoje, suteikia pagrindą jos tyrimams apie diagraminį medžiagos produkavimo metodą, taikomą kuravimo projektų valdymui ir meno kūrinių kūrimui.
McDonnell kritinio rašymo praktika vyksta kartu su šia projektų veikla ir pratęsia kitos Deleuze‘o filosofinės sąvokos – raukšlės – tyrimą (viena iš esė rinkinio „Deleuze and The Fold: A Critical Reader“ (Palgrave Macmillan, 2010) redaktorių ir autorių).
Knyga įkvėpta Paulo Devenso projekto “Banguojančios platformos”, kurios įtvirtina poetines negirdimo galimybes, rezonuoja ir stiprina kultūrinę poetiką, avangardiškai artikuliuoja socialinius ir architektūrinius garso meno aspektus.
Pirma monografija apie pripažintą olandų garso menininką, architektą ir dizainerį Devensą kalba tiek apie audialią mus supančią ir mums suvokiamą realybę, tiek apie paslėptas pamatines socialines struktūras. Iš šio derinio kylanti poetika yra tampriai susijusi su erdvine aplinka ir mūsų galimybėmis kurti savo santykį su šios holistinės sumos efemeriška būtimi.